فیلم | شرکت در نماز جمعه در آیات و روایات
کد خبر: 4205231
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
قرار آسمانی / 4

فیلم | شرکت در نماز جمعه در آیات و روایات

قسمت چهارم نکات تفسیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم با عنوان «قرار آسمانی» با محوریت آیه 9 سوره جمعه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در چهارمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 9 سوره جمعه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» گفت: ای مؤمنان زمانی که اذان روز جمعه گفته شد، بشتابید به سوی ذکر خدا و خرید و فروش را رها کنید. بعد فرمود: این برای شما بهتر است اگر بدانید، زیرا نماز جمعه شما را مؤمن، انقلابی و با بصیرت تربیت می کند.

نکته قابل تأمل اینکه در روایات اهل بیت(ع) آمده است وقتی برای نماز جماعت، حاضر می‌شوید با طمأنیه و آرامش حرکت کنید، اما برای نماز جمعه؛ این کنگره عظیم اسلامی، فرمود با شتاب بروید. نکته دیگر اینکه در نماز جمعه، 2 رکعت نماز خوانده می‌شود و دو خطبه عبادی سیاسی اخلاقی خوانده می‌شود. این قدر این خطبه‌ها مهم است که اینها هم جزء ذکر خدا شمرده می‌شود.

نکته سوم اینکه پیغمبر اکرم(ص) فرمود: هر کس برای خدا، در نماز جماعت حاضر می‌شود، عمل را از سر بگیرد، خداوند گناهان او را می‌آمرزد، از این جهت است که امام امت، به صراحت فرمود که نماز جمعه از بزرگترین عنایت حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام
captcha